10 Б Історія України УНР в екзилі. Холодний Яр. Культурне життя 1917-21

Тема:   УНР в екзилі. Холодний Яр. Культурне життя 1917-21








Париж. 25 травня 1926 року о 14:15 Шварцбард підійшов до С. Петлюри, який стояв біля книгарні на розі вулиці Расін і бульвару Сен-Мішель в Латинському кварталі і, попередньо звернувшись до нього, щоб роздивитись обличчя, зробив сім пострілів. Від першої кулі, що потрапила у праве плече, Петлюра втратив рівновагу і впав на тротуар. Нападник продовжував стріляти в лежачого. Смертельною виявилась п'ята куля, що влучила у груди жертви, пробила легені і серце, викликавши великий вилив крові. Ще дві кулі, потрапивши у бруківку, пройшли мимо. Восьма куля так і не була випущена через осічку. О 14 год. 40 хв., так і не прийшовши до тями, Петлюра помер. Шварцбард був затриманий перехожими та заарештований на місці злочину поліцією

Переглянь "Холодний Яр" 








Завантаж презентацію

ДЛЯ ПІДГОТОВКИ ДО КОНТРОЛЬНОГО ТЕСТУВАННЯ

У результаті навчально-пізнавальної діяльності учні/учениці зможуть:

Знати:

   дати утворення ЗУНР і проголошення Акта злуки, Чортківської офензиви;

   хронологічні межі, перебіг та результати Першого та Другого зимових походів Армії УНР;

   час існування, форми та основні ознаки національної державності: УНР за УЦР, Української Держави, УНР за Директорії, ЗУНР;

   центри та ідейні течії української еміграції.

Розуміти:

зміст понять: «воєнний комунізм», «гетьманат», «Директорія», «київська катастрофа», «лінія Керзона», катастрофа», «лінія Керзона»,

«націонал-комунізм», «політична еміграція», «продовольча розкладка»,

«реімперіалізація», «реквізиція», «терор червоний і білий»;

       значення Акта злуки УНР і ЗУНР як вияву волі українців до консолідації етнічних земель та свідчення національної самоідентифікації населення України;

     створення УСРР як один із результатів більшовицької реімперіалізації, особливості статусу УСРР у 1919–1920 рр.;

       вплив рішень Паризької мирної конференції та Варшавської угоди на перебіг боротьби за українську незалежність, визвольних змагань і державотворчих процесів в Україні на розвиток української культури;

    значущість творчого доробку українських митців для національної і світової культури.

Уміти:

     встановити послідовність і синхронність подій Української революції та боротьби за збереження української незалежності (на національному, регіональному і локальному рівнях)

       показувати на карті території УНР, Української Держави, ЗУНР; держави з центрами української політичної еміграції; 

        виявити специфіку розвитку громадського і релігійного життя, освіти і наук, мистецтв за часів УНР, Української Держави та ЗУНР;

     пояснити роль маріонеткових квазідержав (УНР (Радянської), Донецько-Криворізької, Одеської радянських республік, УСРР) як знарядь експансії РСФРР в Україну;

      порівнювати державотворчі процеси в УНР, Українській Державі, ЗУНР;

     висловити аргументоване судження про причини перемог і поразок 

       українських політичних сил у боротьбі за збереження незалежності;

     пояснити причини політичної еміграції українців;

     визначити особливості розвитку української культури у 1917–1921 рр.;

     аргументовано оцінювати діяльність визначних персоналій (Марко   Безручко, Михайло Омелянович-Павленко, Нестор Махно, Олександр Удовиченко);

      схарактеризувати політичну та/або мистецьку діяльність Володимира (Зеєва) Жаботинського, Георгія Нарбута, Євгена Петрушевича, Павла Скоропадського, Симона Петлюри.

 

 







Коментарі

Популярні публікації