9 клас Історія України (критерії самоцінювання)

 Розділ 4. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ РОСІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ в другій половині ХІХ ст.

Результати навчально-пізнавальної діяльності

Знаю:

      хронологічні межі Східної (Кримської) війни, дати скасування кріпацтва і панщини, будівництва першої залізниці Одеса–Балта, створення Київської громади, Південно-Західного відділу Російського географічного товариства, Братства тарасівців, ухвалення Валуєвського циркуляру та Емського указу.

Розумію:

      особливості проведення «великих реформ» 1860–1870-х років в Україні;

      причинно-наслідковий зв’язок між аграрними реформами і розгортанням індустріальної революції, розвитком міст, залізничного будівництва, змінами в соціальній структурі населення, зародженням робітничого і соціал-демократичного рухів;

      роль інтелігенції в розвитку українського національного руху та осучасненні суспільства;

      вплив заборонних актів російської імперської влади (Валуєвського циркуляру, Емського указу) на динаміку розвитку українського руху;

      поняття «індустріалізація», «урбанізація», «інтелігенція», «громадівський рух», «земство».

Умію:

      охарактеризувати особливості соціально-економічних перетворень в Україні у пореформений період, погляди і діяльність громадівців 1860–1890-х років;

      визначити причини й наслідки селянської реформи 1861 р., особливості інституційного етапу в розвитку українського руху, значення громадівського руху;

      пояснити роль і місце України в господарському житті Російської імперії;

      охарактеризувати кримськотатарське національне відродження;

      обґрунтувати судження про історичне значення діяльності Володимира Антоновича, Михайла Драгоманова, Ісмаїла Гаспринського.

Коментарі

Популярні публікації