Критерії історія України РОЗДІЛ 2. УКРАЇНА В УМОВАХ ДЕСТАЛІНІЗАЦІЇ
РОЗДІЛ 2. УКРАЇНА В УМОВАХ ДЕСТАЛІНІЗАЦІЇ
У результаті навчально-пізнавальної діяльності учні/учениці зможуть: |
Знати: –
суть хрущовських надпрограм; хронологічні межі децентралізації управління економікою УРСР; дати передання Кримської області до складу УРСР, утворення Українського
національного комітету та Української
робітничо-селянської спілки; –
прояви дисидентського руху. Розуміти: – зміст понять: «відлига», «воєнно-промисловий комплекс», «десталінізація», «децентралізація управління», «дисидент», «культ особи», «лібералізація», «раднаргосп», «реабілітація», «російщення», «шістдесятники»; – основні
протиріччя реформування промисловості, сільського господарства,
соціальної сфери; –
сутність імперської політики
російщення |
України; зв’язок між розвитком культури, освіти, науки і внутрішньополітичними
процесами. Уміти: –
встановлювати послідовність подій, пов’язаних із десталінізацією і лібералізацією
суспільного життя, модернізацією економіки, формуванням феномену «шістдесятництва» і
розгортанням дисидентського, зокрема опозиційного руху, культурним життям; –
використовувати карту
як джерело
інформації про адміністративно- територіальний устрій УРСР; –
визначати прояви, наслідки політики російщення українського суспільства; – аналізувати, робити аргументовані висновки щодо
політичного, економічного, соціокультурного розвитку УРСР у другій половині
1950-х – першій половині 1960-х рр.; –
обстоювати свої
судження щодо розвитку культури у період «відлиги» та зародження «шістдесятництва» й дисидентського руху; – характеризувати науковий/творчий доробок визначних особистостей (Борис Патон, Василь Симоненко, Віктор Глушков, Ліна Костенко, Михайло Янгель, Сергій Корольов); діяльність таких осіб, як Алла Горська, Іван Світличний, Левко Лук’яненко, Ярослав Стецько. |
|
Орієнтовна тема для практичного заняття. – Феномен українського «шістдесятництва». – Розгортання дисидентського руху: передумови, течії, діяльність. –
Кримські татари у місцях
депортації: форми опору,
боротьба за повернення додому.. Орієнтовні теми для навчальних проєктів. – «В безсмерті холодно. І холодно в житті. О, Боже мій!
Де дітися поету?!». Творчість «шістдесятників» як закономірна реакція на виклики часу. –
Ті, хто відкрили шлях у космос
(внесок українців в освоєння космічного простору). –
«Сповідь у камері смертників» Левка Лук’яненка. –
Історія рідного краю в контексті загальноукраїнських подій
періоду десталінізації. –
Карикатури
епохи «Відлиги» Орієнтовна тема
для написання есе. – «Відлига»: особливості суспільно-політичних настроїв населення України. |
|
Узагальнення |
Тематичний контроль |
Коментарі
Дописати коментар