Критерії історія України РОЗДІЛ 2. УКРАЇНА В УМОВАХ ДЕСТАЛІНІЗАЦІЇ

 


РОЗДІЛ 2. УКРАЇНА В УМОВАХ ДЕСТАЛІНІЗАЦІЇ

У результаті навчально-пізнавальної діяльності учні/учениці зможуть:

Знати:

   суть хрущовських надпрограм;

         хронологічні межі децентралізації управління економікою УРСР; 

     дати передання Кримської області до складу УРСР, утворення

Українського національного комітету та Української робітничо-селянської спілки;

   прояви дисидентського руху.

Розуміти:

   зміст понять: «відлига», «воєнно-промисловий комплекс», «десталінізація»,

«децентралізація управління», «дисидент», «культ особи», «лібералізація», «раднаргосп»,

«реабілітація», «російщення», «шістдесятники»;

      –     основні протиріччя реформування промисловості, сільського господарства, соціальної сфери;

   сутність імперської політики російщення

України;

         зв’язок між розвитком культури, освіти, науки і внутрішньополітичними процесами.

Уміти:

   встановлювати послідовність подій,

пов’язаних із десталінізацією і лібералізацією суспільного життя, модернізацією економіки, формуванням феномену «шістдесятництва» і розгортанням дисидентського, зокрема

опозиційного руху, культурним життям;

      –   використовувати карту як джерело інформації про адміністративно- територіальний устрій УРСР;

       –   визначати прояви, наслідки політики російщення українського суспільства;

     –      аналізувати, робити аргументовані висновки щодо політичного, економічного, соціокультурного розвитку УРСР у другій половині 1950-х – першій половині 1960-х рр.;

      –   обстоювати свої судження щодо розвитку культури у період «відлиги» та зародження

«шістдесятництва» й дисидентського руху;

      –   характеризувати науковий/творчий доробок визначних особистостей (Борис Патон, Василь Симоненко, Віктор Глушков, Ліна Костенко, Михайло Янгель, Сергій Корольов); діяльність таких осіб, як Алла Горська, Іван Світличний, Левко Лук’яненко, Ярослав Стецько.

Орієнтовна тема для практичного заняття.

   Феномен українського «шістдесятництва».

   Розгортання дисидентського руху: передумови, течії, діяльність.

   Кримські татари у місцях депортації: форми опору, боротьба за повернення додому..

Орієнтовні теми для навчальних проєктів.

   «В безсмерті холодно. І холодно в житті. О, Боже мій! Де дітися поету?!».

Творчість «шістдесятників» як закономірна реакція на виклики часу.

   Ті, хто відкрили шлях у космос (внесок українців в освоєння космічного простору).

   «Сповідь у камері смертників» Левка Лук’яненка.

   Історія рідного краю в контексті загальноукраїнських подій періоду десталінізації.

   Карикатури епохи «Відлиги»

Орієнтовна тема для написання есе.

   «Відлига»: особливості суспільно-політичних настроїв населення України.

 


Узагальнення

Тематичний контроль



Коментарі

Популярні публікації