11 клас Очікувані результати
РОЗДІЛ 3. УКРАЇНА В ПЕРІОД СИСТЕМНОЇ
КРИЗИ СОЮЗУ РАДЯНСЬКИХ СОЦІАЛІСТИЧНИХ РЕСПУБЛІК
У результаті навчально-пізнавальної діяльності учні/учениці зможуть:
Знати:
– хронологічні межі випуску «Українського вісника»; діяльності Української громадської групи сприяння виконанню Гельсінських угод;
–
напрями опозиційного руху, методи боротьби влади
з інакодумцями.
Розуміти:
–
зміст
понять: «адміністративно-командна система», «депопуляція», «дефіцит», «застій»,
«компартійно-радянська номенклатура», «правозахисний рух», «розвинений соціалізм»,
«самвидав»;
–
мотиви активізації дисидентського руху в другій половині 1960-х – на початку
1970-х рр., прояви репресій щодо
інакодумців;
– протиріччя розвитку культури.
Уміти:
– встановлювати хронологічну послідовність і синхронність подій, явищ періоду «застою»;
–
використовувати карту
як джерело інформації про
політичне, соціально-економічне життя у період загострення кризи радянської
системи;
– порівнювати, аналізувати, робити аргументовані висновки щодо особливостей економічного розвитку УРСР у другій половині 1950-х – 1960-х рр. і в 1970-ті – на початку 1980-х рр.;
–
схарактеризувати правозахисний рух в УРСР;
–
визначати
закономірність системної кризи тоталітарної імперії, прояви цієї
кризи в УРСР;
– виявляти суперечливі процеси в розвитку освіти, наук, літератури та мистецтв;
– розкрити
особливості політичної діяльності Петра Шелеста, обґрунтувати
суперечливий характер діяльності Володимира Щербицького як
провідника союзної/імперської влади в УРСР; описати творчий
доробок/схарактеризувати наукову/творчу діяльність Володимира Івасюка, Івана
Миколайчука, Марії Приймаченко, Миколи Амосова, Ніни Вірченко, Олега
Антонова, Сергія Параджанова, Наталії Полонської-Василенко;
означити досягнення
у спортивній/тренерській діяльності Валерія
Лобановського; схарактеризувати громадсько-політичну діяльність Василя
Макуха, Василя Стуса, Вячеслава Чорновола, Івана Дзюби,
Миколи Руденка, Мустафи Джемілєва, Олеся Гончара,
Петра Григоренка.
Коментарі
Дописати коментар