9 клас Очікувані результати "Розділ 2. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ АВСТРІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст."

 

Знати:

         історичні обставини включення українських територій (Галичини, Буковини, Закарпаття) до Габсбурзької монархії;

 період діяльності «Руської трійці», хронологічні межі «Весни народів».

Розуміти:

        поняття: «будителі», «Весна народів»,

«освічений абсолютизм»;

         причини, які зумовили провідну роль Греко- католицької церкви і духівництва в

українському русі Галичини;

        ідейні засади діяльності гуртка «Руської трійці», Головної руської ради;

        історичне значення альманаху «Русалка Дністровая».

Уміти:

        показати на карті  Галичину, Буковину і Закарпаття у складі Австрійської імперії; 

          схарактеризувати політичний і соціально- економічний стан українських регіонів у складі монархії Габсбурґів, реформи періоду

«освіченого абсолютизму» та їхній вплив на українське населення;

        визначити напрями і результати діяльності «Руської трійці», досягнення революції 1848– 1849 рр., роль греко-католицького духівництва в житті західноукраїнського суспільства, особливості українського руху в Закарпатті та Буковині;

           обґрунтувати судження про історичне значення діяльності Івана Могильницького, Лук’яна Кобилиці, Маркіяна Шашкевича, Олександра Духновича.

Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт.

     Підготувати повідомлення про історію альманаху «Русалка Дністровая», проаналізувати його зміст під кутом зору ідейного та емоційного наповнення, важливого для розвитку національного руху.

       Підготувати уявний допис до газети «Зоря Галицька» з позиції сучасника революційних подій 1848 р., поборника прав людини.

 


Коментарі

Популярні публікації